середу, 22 квітня 2020 р.

23.04.2020 Четвер
                            Вода – це справжнє диво
«Ми пізнаємо цінність води лише 
коли колодязь пересихає».

Бенджамін Франклін



Відома всім вам рідина,
Усі її вживають,
Бува хмаринкою вона,
Сніжинкою буває.
Бува як скло, бува тверда,
Звичайна, підкажіть…(вода)

  Ось погляньте на глобус – маленьку модель нашої планети Земля. 

⇒Якої барви на ньому найбільше?
Так, блакитної. Якщо всю поверхню Землі умовно розділити на три частини, то дві з них становитиме вода, і лише одна частина – це суша, тобто поля, сади, гори, ліси, пустелі, міста, села. Так води більше 70%, а суші лише 30%, але питної прісної води дуже мало. Отож, завдання кожного потрібно економити  воду.
Краплинка дає вам наступне завдання : Порівняй .




      Діти, вода – надзвичайно цікава рідина, адже в природному довкіллі вона буває в різних станах.
1.Отож, пропоную  послухати казочку.

Казка про Краплинку
       
 Жила-була маленька Краплинка. А жила вона в хатинці-хмаринці разом із іншими краплинками. Була вона веселою непосидою:стрибала із неба на землю,  із землі на небо! Ви запитаєте, як це можливо- а ось так!
Разом з дощиком, своїм старшим братиком, одного ранку вибралися вони із хмаринки та й помандрували на землю.Краплинка впала на листочок дерева липи, з листочка скотилася на травичку, а звідти потрапила у струмок.
Підхопив струмочок нашу мандрівницю і поніс у річку. А поруч безліч таких-самих краплинок і всі вони поспішали.
Припекло сонечко, водичка почала нагріватися. І краплинки стали легенькими та почали підніматися вгору. Всі вони перетворились на пару. Немов на повітряних кульках понесло їх до хатинки-хмаринки.
А високо в небі краплинки знову збирались разом і відпочивали, щоб згодом із дощиком потрапити на землю.

2. А зараз давайте пограємо в гру «Де сховалась краплина?» Запропонуйте дитині відгадати загадки, вказуючи на картинки картинки.
      



 Крила розпустила і 
сонечко закрила. 
- То де сховалася краплинка?
      Коли немає -  чекають, 
а коли прийду – тікають. 

☀☁☂
      Не кінь, а біжить, 
не ліс, а шумить. 

☀☁☂
      Намистиночки малі 
ніч згубила у траві.
          Вранці сонечко встало 
намистиночки забрало. (роса)
♒☁☂
          Хтось у лісі серед трав 
кругле дзеркало поклав,
              Можна в дзеркало дивитись, 
можна і води напитись. (озеро)
☀☁☂
          Біле, а не цукор, 
м’яке а не вата,
 без ніг а йде. (сніг)
                                                      ☀☁☂
Взимку у садах на вітах
              Заіскрились білі квіти,
              Хто цей диво – садівник,
              Що зробив такий квітник? (іній)
☀☁☂
          Прозорий, як скло, 
та не вставиш у вікно. (лід)
☀☁☂
           Із темної хмарини 
полетіли горошини. (град)





























3. Пропонуємо переглянути відео « Вода в природі »

4. Запитайте у дитини, чи знає вона, кому потрібна вода?

Прочитайте  вірш  «Кому потрібна водичка»
                       Для чого потрібна водиця?
                       Щоб попити й умиться,
                       Дітям, щоб плескати,
                       Мамі, щоб попрати,
                     
                       Травці – зеленіти,
                       Колоскам – дозріти,
                       Всім деревам, щоб рости,
                       Всім квіткам, щоб зацвісти.
5. Малювання.
Запропонуйте дитині зобразити на малюнку, кому потрібна вода для життя.

Але для початку, давайте виконаємо психогімнастику «Дощик»
Перша крапелька упала – крап,
А за нею друга – крап (показати пальчиками на долоньку).
Ми на небо подивились (подивитись вгору)
І всі інші не спізнились.
Намочили личка нам, (виставляють личка)
Ми їх витирали, (витирають личка)
І взуття – дивіться – (показати вниз)
Дуже мокрим стало.
Плечиками поведем, (рухи плечима)
І всі крапельки стряхнем.
Від дощу ми втечемо, (біг на місці)
Під кущиком посидимо (присісти).

6. Запрошуємо вас у дослідницько-пошуковий центр для визначення властивостей води.
- Всьому живому потрібна вода, а особливо людині. Чому людина не
може без води? 
Давайте подивимося, яка вода тече з крана?
–  Яка вода в крані? Чиста, прозора, смачна.
–  Вода в крані звідки береться?

            З річки вода потрапляє в водоочисні споруди. Тут вода обробляється
спеціальними розчинами, очищається від піску, бруду, різних мікробів,фільтрується і  стає зовсім чистою. Потім чисту воду насоси качають в підземні трубопроводи.
     Інженери – трубопровідники збудували довгий шлях до кожного  будинку, дитячого садка, магазину, лікарні, школи. Вода тече по трубах до самих верхніх поверхів, щоб люди могли користуватися  нею. 

                   Ось який довгий шлях вона проходить,  поки дійде до нас. Тому дуже дбайливо треба ставитися до води. Всім потрібна чиста вода.
Дослід №1
 Припущення: Воду можна очистити за допомогою фільтру.
Хід досліду
     Дітям пропонується розглянути брудну воду та різні фільтри (з паперу,
вати, тканини). Брудна вода пропускається через фільтри і діти роблять
висновок. Якою стала вода? Де залишився бруд? Який фільтр краще очищає воду?

–   Як потрібно берегти воду?
o       закривати кран відразу ж після миття рук
o       не пускати воду сильним струменем
o       набирати води стільки, скільки потрібно

- А ще водичка може бути дуже різною.
Дослід № 2
Припущення: Смак води залежить від розчинених в ній речовин.
Хід досліду
     Запропонувати дітям скуштувати воду на смак. Вона без смаку. Добавити ложечку цукру. В інший посуд ложку солі. Що сталося? З цукром? З сіллю? Якою стала вода? Від чого залежить смак води?
Дослід № 3 «оЗЕРО »
Вам потрібно для досліду : тарілка з водою, лимонна кислота, сода, чайна ложка. Вода в тарілці буде озером. Покажіть дитині, якщо додати в озеро трішки соди і лимонної кислоти, озеро закипить. Хай дитина спробує повторити дослід сама. 

7.«Фантастичні гіпотези»
- А зараз уявіть, що ви -  краплинка. Куди ви помандруєте? У вигляді кого? (Наприклад: «Я пухнастий, м’який сніжок, поспішаю назустріч із дітьми нашого класу, хочу покатати їх на санчатах і подарувати гарний настрій», «Я швидка річка  і мчу вперед кораблі, перевожу важливі вантажі»)


Немає коментарів:

Дописати коментар